Sosyal Paylaşım Faciaları

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler



    Alttaki yazı mesleki blogumda üyelerimi bulaştırdığım Friendfeed denen illetten kurtulurken yazdığım özür yazısıdır.Burada da paylaşmak istedim.

    Son zamanlardaki birebir diyaloglardan edindiğim izlenim sonucunda bu blogun Friendfeed beslemesini kapattım arkadaşlar.Bu benim ruhuma verilen zararı da önleyecek sanırım,ki tahminim çoğunuz da bazen eğlence gözüyle baksanız da çoğu zaman çok hoşnut olmadığınızı bana ilettiniz.Bir bu FF olayı nedir geçmişine inelim isterseniz.Burada FF böyle anlatılıyor.Ben ilk zamanlarını bilmiyorum açıkçası.Blogu ve sizleri FF macerasına sürüklemem en fazla 6 aylık bir geçmişe sahiptir.Ama tahminim ortaya konuş ve yaradılış amacı şimdi biz Türk milletinin çoğunluğunun kullandığı şekil değildir.
    İlk gözlemim şu :FF kullanıcıları ikiye ayrılıyor.Kimi gerçekten mesleki anlamda bilgisayar ve internet teknolojisinden yararlanmak isteyen ve bunu da başaracak bilgiye sahip insanlar.Arada şimdi isim vermeyeceğim ama karikatüristler,pop müzik sanatçıları,fotoğrafçılar,yani mesleğiyle bir şeyler yapıp var olan ve bu varlıklarını teknolojinin izinn verdiği her alanda da kullanmayı hedefleyen insanlar var FF camiası içinde.Bunlara sözüm yok,ki biz de bu şekilde kullandık bildiğiniz üzere.
    FF'in cılkını çıkaran ikinci grup kullanıcı ise hiç de öyle entellektüel,iş güç sahibi ve FF i bu amaçla kullanan,ya da birikimlerini en kısa ve kolay yol olan internet kanalıyla paylaşmaya çalışan insan grubu değil.Kendi bünyelerinde de gruplayabiliyorum onları.
    Cılkı çıkmış FF kullanıcı profilleri:
    1)İşsizler:Bunlar hem de ezeli işsiz,bir işyerinde hiç olamadıklarından değil sanıırm,çünkü hepsinde eğer çok büyük bir kurgu yapmamışlarsa bir mesleki geçmişe rastlıyorsun.Ama kimse değerlerini bilememiş,genelde ittiri çekip ayrılmışlar işyerlerinden,şimdi yana döne iş arıyorlar ve FF de bir araç olarak görülüyor ( ki FF de böyle bi kısım var cidden,tabii ne derece hakkınca kullanılıyor fikrim yok ).
    2)Türkiye dışında yaşayanlar: E bunların da ana dillerinde sohbet etme ve msn listesi dışında farklı insanlara ulaşabilme,dost arkadaş vs edinme isteği anlaşılır bence.
    3)Blog yazarları:Blog yazarlarını buluşturan bir çok platform olduğu halde FF kullanıcısı blog yazarlarının çoğunun bloguna girişte nedense yetişkin içerik uyarısı veriyor blogspot zemini.Hmmm bu acaba bloglarını başka yerlerde paylaştıklarında tepki aldıklarının bir işareti mi?
    4)Asi gençlik:genelde 16-23 yaş arası ve " ben çok mutsuzum,anam ya da babam öldü,beni kimse anlamıyor,bakın agresifim ama gencim hakkım var,bi kere hepinizden fazla biliyorum " diye çemkiren bildik genç modeli.
    5)Ben neyim bilmiyorsunuz grubu:Çok yakışıklı ya da güzeldir,illaki avatarına kendine ait olup olmadığı bilinemeyen güzel kadın-erkek fotoğrafları koyar ve iki lafından biri " ben burada karı kız/sevgili aramıyorumdur ".Eee peki o fotoğraf niye günde beş posta değişiyor o zaman,en dekoltesinden en photoshoplısına?
    6)Ben modern insanımcılar:O kadar moderndirler ki memelerini ,göt göbeklerinin resmini FF de paylaşırlar.Aldıkları haz sanırım diğerlerinin "vayyyy helalll bee ne cesur aşmış insan bak nesinin resmini koydu " tadındaki yorumlardır.
    7)Otorite tanımazlar:Önceki üye oldukları platformlarda kendi benliklerini ortaya koyunca tepki alıp büyük olasılıkla banlanmış insan güruhu.Sözlükten atılmışlar büyük çoğunluğu oluşturuyor.Genelde internetin sansürsüz olması gerektiği söylemini dillerinden düşürmeyip,her önlerine gelene küfür etme veya aşağılama hakları olduğuna;kimsenin de buna müdahale etmemesi gerektiğine inanırlar.
    8)Kabuk değiştireyim bakalım bu tutacak mı diyenler:İlla daha önce bağlı oldukları platformda sıçıp batırmış,ve genel kullanıcı kitlesi tarafından tepki görüp sürgün edilmiş insan grubu.Burada deneyelim tutarsa diyorlar.
    9)Siyasetçiler:Bu memleketin güneydoğusu nerdedir bile bilmeden combisini 20 derece sıcaklığa ayarlayıp sonra dağdakiler donuyor muhabbeti yapanlar.
    10)İdeolojikler:Tüm feedlerini takip edince şaşıp kalıyorsunuz,adam bir gün soldan bir gün sağdan vuruyor.Heee çözdüm,ona FF de yazacak laf lazım.
    11)Aslında halim selim bir hayatları olup ( çocukları,bebekleri,eşleriyle ) bu hayat onlara yetmediğinden FF de ego tatmini peşinde olanlar.İnanmayın len o her haftasonu skydiving yapmıyor yani:D
    Şimdi kullanım şekline bir göz atalım bu grubun.Genelde ürettikleri bir şey olmadığı için; günaydın ve iyi geceler ya da ben hastayım veya üşüyorum ölecekmiyim tarzında feedlerle camiaya ben burdayımı hatırlatırlar.İlla ki video ve mp3 paylaşımları ( bir TSM müziği videosu altında her tür geyik dönebilir ).
    Her ne ise FF kurbanlarını kendi haline bırakıp Twitterda yolumuza devam edelim dedim.

    Twitter burada okuyacağınız gibi daha kısıtlı.Kaynak bulamadım ama bir rivayete göre Google çalışanları arasındaki anlık-hızlı haberleşme için yaratılmış.Bunu deneyelim dostlar.Kısıtlılık bizim internet kullanan sözde modern insanımızı açmaz.Belki bulaşmazlar.Oldu da bunun da cılkı çıkarsa hepinize mektup yazmaya başlayacağım.

    4 Kişi Yorum Yapmış.

    1. :))) valla süpersin arkadaşım...nerden çıktı bu yazı..gene mi üzdüler senii...ben de twitter dayım.beni de ekle arkadaşım:)) www.twitter.com/aktifmutfak

    2. Tum bunlara 'sosyal paylasim' deniyor... Sosyal olmanin en sonda geleni, hatta nal toplayanidir Internet... Aslinda ne kadar asosyal oldugunu gormez insan; evinden baglandigi tuhaf havuzda 'sosyal' olmaya calisir, iplenmedigini, aslinda birsey yaratmadigini, gercek anlamda hickimseyi tanimadigini, tanidigi insanlarin aslinda disarida; isyerinde; her gun konustugu kisiler oldugunu bir turlu kabullenemez...

      Insanlarin sikintidan patladigi devir 21. yuzyildir... Hangi sosyallik? Neyini paylasim, ne paylasiyorsun? Emre Yilmaz'in kitaplarini tavsiye edecegim...

      Agir oldu; linkini al-linkimi ver muhabbetine gelecek... Ne fena... Yaziyoruz iste ortaya, arkadaslar sagolsun. Gerisi laf-u guzaf...

    3. Sis says:

      Ahahhaa yok al linkini ver linkimi olayına gelmez de,azıcık cellallenmişsin sanırım:))
      Ben de hoşlaşmadığımı belirtip eleştirmiştim aslında ama tam anlaşılamamış mı nedir.

    4. :) ne diyeyim.. gülerim aglanacak halimize..

    Siz de Yorum yapın