Ayar çekerim görürsün!!

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    İclal Aydın'ın şuradaki yazısı epeydir tüm gazete köşe yazarlarını oyalıyor.Yok köşeler babalarının malı mı,yok bir yazar özelini yazar mı yazmaz mı tarzında herkes atıp tutuyor.beni ilgilendiren bu değil.Ben bir kadının sürekli gördüğü şeyi artık hazmedemeyişine takıldım.
    Bu kadın öyle böyle bu adamı sevmiş,hatta ondan bir çocuk yapmış;sonra da bir kadın için en zor olabilecek bir pozisyonda terk edilmiş.Güçlü bir kadın,varlığı ayakları olan,kendi başına ayakta durabilen bir kadın.Elini sallasa belki Tuna'dan daha iyi erkekler kapısına gül döker,hatta döküyordur da.Peki neden bu kadın bu yazıyı yazmış ?

    Bazı kadınlar zor sever,pir sever ama.Kendilerini çok eleyip sık dokuyan insan olarak görüp sevdiklerine inandıkları anda " ahha işte bu doğru adam " derler.Bilemezler ama insanoğlunun ne derece iki yüzlü olabileceğini.Bu kadın da sevgiden kendini geri çekerken ,yazıda anlatılan türü binbir atraksiyonla direnci kırılmış,inandırılmış o erkeğin sevgisine.Hep inandığım bir şey vardır;yalan söylemek kötüdür,ama bir insanı o yalana inandırabilecek kadar gerçekçi olabilmek en kötüsüdür.Belli ki yazının konusu olan Tuna bu yeteneğe sahip erkeklerden.
    Nasıldır bu erkekler?
    Her kadına ayrı platformlarda olması bile gerekmeden aynı ayarı aynı klişelerle verirler.Kendilerini sempatik,çekici,komik gösterdiğine inandıkları bazı anektodları ,bazı klişe cümleleri vardır ( ki öyledir ) ;bunlarla kadınlarını tavlarlar.Tuna örneğinde bu mesela “senin yanında iyi biri olmak istiyorum” cümlesiymiş.Ben daha farklı şeklini duymuştum; " aslında o kadar iyi bir insan değilim,ama sen beni iyi olmaya zorluyorsun "denmişti bana.
    Kendilerini çekici kılan şeyler vardır.Bir kadın az salak ama sevimli ama kendisinden yardım istediğini hissettiren erkeğe dayanamaz.
    "ben bu çamaşırları yıkıyorum ama beyaz olmuyorlar ".
    "yemek de yapmam lazım ama nasıl yapacağım bir anlatsana ".
    "o kadar yoğun dalgın bir insanım ki bugün noterde adın soyadın dediklerinde ben birazdan geri gelirim dedim çıktım "
    "hanım da sağolsun bebeğe çok iyi bakıyor ama senin tecrübene göre ne etsek,bla bla,bla"
    "senden çok etkilendim lütfen bana zaman ayır "
    "sen bana ben gibi bir kadın olabileceğini düşündürdün "
    bla bla bla
    Sonra kadın erkeği izlemeye başlar.Aynı ortamlarda olduklarına göre bu izleme kaçınılmazdır zaten.Hadi kadına o kadar masumiyet yüklemeyelim,özellikle izlediğini kabul edelim.Ne var ki bunda ?Zamanında bir aşk,bir hayat paylaştığı adamın ne yaptığını,yaşadığını merak etmesinde?Ve kadın birden farkına varır izlerken.kendisi de o erkeğin klişelerinin bir kurbanıdır.Burda işte düşünmeye,yargılamaya başlar.Kimdir kötüyü yapan?Sonuçlarının gideceği yeri bildiği halde fütursuzca çentik atma uğruna ,karşısındaki insanı hiçe sayarak egosunu tatmin eden mi?Yoksa yılların kurrası olarak geçindiği halde bir basit duygu uğruna bu hallere düşen mi?
    Kadın izledikçe gerçekleri görür.O klişelerle tavlanan diğer kadınların varlığı,o kadınlara zamanında kendisine söylenmişlerin aynısının söylenmesi,ama hepsinden öte;sevgisini verdiği bu adamın bu yalan halinin gerçekliğini görmesi kadını yıkar.Hele ki "esas keyif ilişkiyi yaşamakta değil,o kadını tavlamakta " dediği anda işte tepeden bir yıldırım iner.
    İclal Aydın ne derse desin bu erkeği çok sevmiş ve hala o sevgiyi içinden tümüyle atamamış ki onun hakkında yazıyor.Bir kadın sevgisini gömdüğü anda artık o erkek hakkında hiç bir şeyi umursamaz,isterse şerefsiz olsun,isterse aynı anda beş kadını aynı taktiklerle tavlamaya çalıştığını görsün,isterse kendi zekasından beklenilmeyen küçük hesaplara girsin.Tuna ne kadar şerefli bilemem ama şanslı bir erkek ki İclal Aydın gibi bir kadının sevgisini kazanmış;ve Tuna'nın kendisine rağmen bu kadın hala o adamı seviyor.
    Sana ne dokandı da yazdın demeyin,yok bir dokunan:D

    2 Kişi Yorum Yapmış.

    1. persona non grata says:

      thats my girl..

    2. su says:

      valla banada tokanan bişey yok ama atarım imzamı bu yazının altına :D

    Siz de Yorum yapın