Sahte Medya ve Eyyafyallayöküll

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler



    Yaklaşık 1.5 sene önce medya araçlarıyla olan ilişkimi sınırlama kararı aldım.Ve başarıyla da uyguluyorum.Bu kararın;yani TV,gereksiz yazılı basın,internette haber sörfü yapmak gibi şeylerden uzak durma kararımın sebebi beynime pompalanmaya çalışılan saçmalıkların bana fazla gelmesiydi.Eki eki kültürsüz hayvan diye pis pis sırıtmaya başlayanları şimdiden uyarıp diyorum ki ;hayır efendim,ben kültürsüz değil asosyal hayvan olmayı seçtim.Nasıl mı?

    Ya zaten olaki üçüncü dünya savaşı çıktı,ya da sevgili Başbakan-Cumhurbaşkanı ikilisi veya diğer parti liderleri ülkeyi yıkıma götürecek bir nane yedi emin olun illa bir şekilde haberim olur .Sabahları bir iki büyük gazetenin internet sayfasına göz atmam yetiyor bana gerçekten önemli bir şey olup olmadığını öğrenmeye.E birzilyon trilyonuncu Ergenekon haberine de karnım tok. Sosyal medya mecralarında atıp tutan maymunlardan da değilim ki gazeteden okuduğum bir sayfa yazıdan aklımda kalmayı başarabilen üç cümleyle feedler açayım,forumlarda atayım tutayım,twitterlardan 160 kelimeyle twitlemeye uğraşıp iyice anlamının bokunu çıkarayım.Sonuçta dünya biterse ,savaş çıkarsa,hani Marduk falan yola çıkmışsa nasılsa haberim olur eminim ondan.TV de haber programlarını dinlemeyi ise; aynı haberin habercinin yanlılığına bağlı olarak veya kanalın yanına bağlı olarak ne şekilde çarpıtıldığına tanık olunca ve aynı haberi bir kaç kanalda izleyince bıraktıydım.İstemiyorum kardeşim ;bir olayı nasıl değerlendireceğim konusunda Ne ATV'nin ne Samanyolu TV'nin ne de bir başka yanlı yayın yapan kanalın beni manipule etmesini.Magazin gazete ve dergilerini kuaförde oyalanmak için karıştırırdım ondan da vaz geçtim.O sayfalarda yer alan ve mesela " başarılı iş adamı " veya "bilmemkim iş adamının zarif hanımı " başlıklarıyla verilen haberlerin aslında iç yüzünü bildiğimden,yalan boyutunu görebildiğimden ( o saygın hanımlar beyler en düşmüş en sarhoş en sefil halleriyle bazen benim işyerimde arzı endam eyliyorlar da ) o da sinir bozucu hale gelmişti, magazin hiç okumuyorum artık.Bir gün ben XXX işyerinden manzaralar diye bir haber yazıp salacağım internete magazinin allahı olacak zaten.

    Geçen hafta içinde aileyle geçirilen ve TV nin sürekli açık tutulduğu ve kumandasının da kontrolünün bende olmadığı bir günde bu kararımın ne kadar isabetli olduğunu tekrar anladım.Yaklaşık 5 saatlik sürenin etkilerini bünyeden atabilmem 3 güne falan baktı ama atabildim,mutluyum.


    Ben en son yerli dizi seyrettiğim zaman Haluk Bilginer,Türkan Şoray,Emre Kınay ,Zuhal Olcay falan gibi tiyatroculuğunu film sanatçılığını kanıtlamış insanlar dizi yapardı.O gün öğrendim ki her kanalda en az 5 tane hit alan yerli dizi var ve ben başrol oyuncularından taş çatlasa 3-4 tanesini ismen tanıyorum.Hatta bir dizide işyerime gelen zengin saygın işadamlarının kucak gülü diye tanımlanan hanım kızları bile gördüm başrollerde.

    Haber programlarında hala değişen bir şey olmamış.Biri çıkıp yumruklanan adamı baş tacı hatta pervasızca vatan kahramanı ilan edebilirken ,öbürü zaten vatana ihanetten asılmalıydı ,vuranın elleri dert görmesin türü yorumlar yapabiliyor.Ee abicim nerde kaldı sizlerin tarafsız yayın ilkeleriniz falan filan?Hee zaten yoktu diye fısıldadınız ,duydum bak.

    Eğlence müzik programlarına ise hiç girmeyeyim,Sulukuleye gitsek daha çok mu eğleniriz acaba?

    Mehmet Ali Erbil adı Tuba olan karısından boşanmış hemde milyarlar trilyonlar vs feda etmiş boşanabilme uğruna.Ben son gazetede okuduğumda daha karısı hamileydi.Kim kimi dütmüş ,kim kimle kimi aldatmış,onun kocası bunun karısının kayınçosuna sarkmış türü haberleri ise benim zeka kaldırmıyor,Kim kimdiri de bilince hele insanlara olan azıcık sevgimi de kaybetme aşamasına geliyorum.

    Neyse bünye hala tam anlamıyla kendine gelememiş ki bu yazı çıktı klavyemden.Ama kendime güveniyorum arkadaşlar,atlatacağım bunu da.Haa ama bakın iyi bir şey de öğrendim.Hani külleriyle tüm Avrupa'yı felç edip kapımıza kadar gelen volkanik yanardağ var ya?Bakın onun adı Eyyafyallayöküll imiş.Heyy yavrum isme bak yaa.Sanırım Eyyaf arkadaşın da ben gibi damarına fazla basılmış ki "Tükürürüm havanıza,pardon kül kusar aklınızı alırım " demeye getirmiş işi.Bakın İzlanda'nın bu dehşetli yavrusunun ismi hafızamdan uzun süre çıkmayacak sanırım.

    3 Kişi Yorum Yapmış.

    1. zevklee okudum eline emegine saglıkk:))

    2. d@phne says:

      adı bu muymuş. biz ona kısaca "volkan" diyorduk. "volkan külü geliyor", "volkan püskürdü", "volkanın intikamı" gibi. Bence daha yakışıklı bir isim. Yüzbaşı Volkan'ı da çağrıştırıyor hem :)))

    3. Sis says:

      ben ona "yöküll" demeye karar verdim :DD
      bu arada dip not:
      okunuşunu yazdım.yazılışı hepten aşar beni

    Siz de Yorum yapın