Başucumdaki Kitaplar

    Yazan: d@phne Etiket: »
    Beğeniler




    Bu sabah "başucumdaki komodinin üstündeki kitapları artık kitaplığa yerleştireyim" dedim. Baktım hali hazırda hepsini okuyormuşum. Kaldıramadım,yine kaldılar yerlerinde.Sonra düşündüm, normal insanlar bir kitabı alır, okur,bitirir ya da bitirmez ama gündemden kaldırır hiç olmazsa ve sonra yenisine başlar. Bense ne yardan vazgeçebiliyorum, ne serden. Başlamışım, sonra diğerine başlamışım, ve sonra bir diğerine... Bu kitapların bir kısmının tanıtımı zaten yapıldı sitede, yapılmayanları da kısmet olur bitirirsem ben yaparım ileride. Şimdi kısa birer tanıtım yapayım ve neden gruba dahil olduklarından söz edeyim sadece.

    1-KARA KULE Yazarı Stephen King olur. 7 kitaplık bir seridir ve hem yazarının hem de benim "hayatımızın kitapları" olarak nitelediğimiz bir seridir. bu 7 kitap 80li yıllardan 2007 ye kadar belli aralıklarla yayınlanmış olup her bir yeni kitap çıktığında öncekilerin yeni baştan okunması şeklinde tavaf edilmişlerdir. Yani 7. kitaba geldiğimizde 1. kitabı 7 ,2. kitabı 6, 3. kitabı 5 .....kez okuyarak ilerlemiştim. 7. kitaba mahçubum, en az onu okuduğum için ama şöyle uzun bir boş zamanımda hepsini baştan okumayı planlıyorum. Şu an okumakta olduğum ise çizgi roman versiyonu. Burada kronolojik olarak almış olayları. Romanlar başta biraz kafa karıştırıp geriye dönüşlerle zaman çizgisini oturturken burada zamanın başından başlanmış. Annesini çok iyi tanıyan oğlum tarafından bana Anneler Günü hediyesi olarak alındı.


    2-BİR NEFES İSTANBUL: Yazarı Aret Vartanyan. 397 sayfalık kitabın henüz 71. sayfasındayım. İstanbul'la ilgili olduğu için başladım. Hoş bir dili var. Bitirince daha ayrıntılı yazarım



    3-KARANLIĞA YOLCULUK : By Sevil Atasoy. Sitede arama yaparsanız Sis tarafından yazılmış ayrıntılı yazıyı bulacaksınız. Okudu, çok methetti ve bana verdi. Hala okuyorum. 276 sayfalık kitabın 105 nci sayfasındayım. Mesleğimle ilgili, Sevil Hocayı da hem tanır hem severim. Bir gün bitireceğim inşallah.


    4-BİR MANİNİZ YOKSA ANNEMLER SİZE GELECEK : Ayfer Tunç tarafından yazılmış 70li yıllarda hayatımızı anlatan çok akıcı bir kitap. Yapmış olduğum bir radyo yayını nedeniyle raflardan çıkıp başucuma geldi, sonra da okudukça yerini sağlamlaştırdı ve kaldı. Çok akıcı bir üslupla unuttuğumuz ayrıntıları hatırlatıyor bize. Atlaya zıplaya okuyorum. O nedenle kaçıncı sayfada olduğumun bilgisi yok.




    5-BROTHER ODD: Yazarı Dean Koontz. Bazen İngilizcemi canlı tutmak adına , bazen de Türkçesini bulamadığımdan ingilizce roman okurum ve iyi bir arşivim oluştu. Dean Koontz, David Baldacci, Stephen King, Robin Cook ,James Patterson takip ettiğim yazarlar arasındadır. Bu kitap hem ingilizce hem de cep boyu olduğu için elde küçük bir çantayla toplu taşıma araçlarıyla yapacağım yolculuklardaki arkadaşım. Neden mi toplu taşıma araçlarında ingilizce kitabı tercih ediyorum, yanımda oturanın okuduğum şeyi benle birlikte okuyup sonra da bir an önce sayfayı çevirmemi ister gibi bana bakması çok sinir bozucu da ondan :D


    P.S. : Fotoğraflar internetten alınmadı, tek tek tarafımdan başucumdaki komodin üzerinde çekildi.

    Siz de Yorum yapın