Rüyalar ve Karabasanlar

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    Yazarı: Stephen King
    Yayınevi: İnkılap Kitabevi
    ISBN: 9789751030306
    Çeviren: Dost Körpe
    Basım Yeri / Tarihi: İstanbul 2011 / Ocak
    Sayfa Sayısı: 264

    Öyküler:

    1- Saat On İnsanları
    2- Crouch End Sokağı
    3-Beşinci Çeyrek
    4- Doktorun Vakası
    5- Umneyin Son Vakası
    6-Başını Eğ
    7-Brooklyn Ağustosu
    8-Dilenci ve Elmas

    Birinci ve ikinci öykü bana alışkın olduğum Stephen King tadını verdi. Diğerlerini ya ben anlamadım ya arkadaş boyut atlamış. Ben bu adamın nesini severim söyliyeyim. En sade, en alışıldık, en basit ve gündelik olan şeylerden akıllar ötesi bir gizem veya şiddet yaratabilmesine aşığım ben bu adamda. Hiç mi kafanızdan geçmez günlük hayatın ortasında bir anda sizi delirten bir insanın kafasını baltayla parçalama isteği? Ya da size yanlış yapmış bir insanı canlı canlı bir mezara siz üzerine kürekle toprak atarken gömmek? Ya tamam anormal değilim sadece hayal gücüm geniş :D

    Ablamın taptığı Kara Kule serisi mesela bana bekleneni verdiği için olsa gerek çok da tat vermemiştir. Ama çoğu romanında yaptığı en olmadık şeylerden bir şiddet vahşet ve gizem yaratabilmeyi becermiştir benim için.


    Her neyse bu öykü serilerinin ilki değil bunu okumam. İlkleri daha iyiydi. Ama bize kendini o kadar özletiyor ki bu aralar; eğer ben gibi düşünüyorsanız kitaptaki öyküleri seçerek okuyunuz.

    Bu arada spoiler olacak biraz ama; ilk öykü olan Saat On İnsanları beni çok düşündürdü. Hele yazarın uyuşturucu ve tütün geçmişini de bilince. Bence abi inceden bir mesaj veriyor biz smokerlara:D

    Arka kapak yazısı:

    "Dışarıda neler oluyor?" diye fısıldadı kadın. Hızlı hızlı soluyordu. Farnham kadının sol yanağında ufak bir sıyrık olduğunu fark etti. Güzel, küçük ama dik memeli ve kabarık kumral saçlı, ufak tefek, tatlı bir piliçti. Giysileri pahalı sayılırdı. Ayakkabılarından birinin topuğu kırılmıştı. "Dışarıda neler oluyor?" diye tekrarladı kadın. "Canavarlar..."Bu kısa öyküler koleksiyonunda Stephen King yazarlık becerisini yine gözler önüne seriyor. Öykülerde hayaletler, katiller, hatta sigara kullanan yaratıklar bile var. Anlayacağınız Stephen King hayranları yine çok keyif alacak. Rüyalar ve Karabasanlar III, orijinali yirmi beş bağımsız öyküden oluşan ve yayınevimizden çıkan Rüyalar ve Karabasanlar serisinin son kitabıdır.

    One Response so far.

    1. su says:

      valla alayım ben bu kitabı,epeydir okumam Stephen King :)

    Siz de Yorum yapın