İnternet Bir Oyun Bahçesidir

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    Yazarı : David Thorne
    Çeviren : Koray Özbudak
    Yayın Evi : Resif Yayınevi
    Türü : ??
    Sayfa sayısı : 288
    Basım tarihi : 2011

    Çoğu sosyal paylaşım sitesinde " troll" diye tanımlanan insanlardan bu David. Ama bence çok eğlenceli bir adam. İnsanlarla sınırsız ve kibarca dalga geçip manipule etme yeteneği var. Mail kutunuzda gelenler kısmında gönderici olarak adını görmek istemeyeceğiniz bir tip. Bir kaç alıntıya yer vermem bence bu kitabı alıp okumanıza yetecek. Dikkat! Toplum içinde okumayınız, attığınız kahkahalar yanlış değerlendirilmenize sebep olabilir.


    Kimden: Jane Gilles
    Tarih: Çarşamba 8 Ekim 2008 12.19
    Kime: David Thorne
    Konu: Gecikmiş borç

    Sevgili David,

    Kayıtlarımıza göre hesabında 233,95 $ borç görünüyor. Bu ödemeyi yaptıysan lütfen önümüzdeki 7 gün içinde bizimle bağlantı kurarak ödemenin hesabına yatırıldığını ve borcunun kalmadığını onayla.

    En içten dileklerimle, Jane Gilles

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    Kimden: David Thorne
    Tarih: Çarşamba 8 Ekim 2008 12.37
    Kime: Jane Gilles
    Konu: Ynt: Gecikmiş ödeme

    Sevgili Jane,

    Maalesef hiç param yok. O yüzden şöyle bir örümcek çizdim, para yerine sana onu yolluyorum. Bu çizime 233,95 $ değer biçtim; böylece meselenin hallolduğunu ve borcumun kapandığını düşünüyorum.

    Sevgiler, David



    Kimden: Shannon Walkley
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 9.15
    Kime: David Thorne
    Konu: Poster

    Selam

    Dün evimin tel örgülü kapısı açıkken kedim dışarı çıktı ama bir daha geri dönmedi. Çok meşgul değilsen benim için bir poster yapabilir misin acaba. A4 boyutunda olmalı. Fotokopiyle çoğaltıp bu öğleden sonra civar mahallelere asacağım. Elimdeki tek fotoğrafı bu. Missy diye çağırınca geliyor, siyah beyaz ve yaklaşık 8 aylık. Harper caddesinde kayboldu, postere bir de telefon numaramı koyarsın.

    Teşekkürler Shan.



    Kimden: David Thorne
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 9.26
    Kime: Shannon Walkley
    Konu: Ynt: Poster

    Sevgili Shannon,

    Bu çok sarsıcı bir haber. Neyse ki e-postanı okurken bir merdivenin orta yerinde ya da bir ağacın dalında değildim de oturuyordum. Buna nasıl dayanabiliyorsun? Missy’nin dışarıda üşümüş, korkmuş ve yapayalnız olduğunu düşünürken işe gelmeyi başarabilmene şaşırdım....belki de şu anda bir yolun kenarında yaralı olarak yatmış bir halde “Shannon, Shannon, tek dostum neredesin?” diye inliyordur. Gerçi bu öğleden sonra iş teslim etmemi bekleyen çok önemli iki müşterim var ama tabii ki yapmam gereken her şeyi bir kenara bırakıp Missy’nin çabucak eve dönmesini kolaylaştırmak için elimden geleni yapacağım.

    Sevgiler, David

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Kimden: Shannon Walkley
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 9.37am
    Kime: David Thorne
    Konu: Ynt: Ynt: Poster

    Evet peki teşekkürler. Kedileri sevmediğini biliyorum ama gerçekten çok endişeliyim. Bu arada benim saat 1’de çıkmam lazım.

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Kimden: David Thorne
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 10.17am
    Kime: Shannon Walkley
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Poster

    Sevgili Shannon,

    Ben kedileri sevmiyorum demedim. Bir keresinde bir partiye davet edilmiştim, öncesinde mağazaya gidip pahalı bir çift G-Star bot aldım. İki numara küçüktü ama botları o kadar çok istiyordum ki çorapsız giyerim ve ayak tırnaklarımı çok kısa keserim, böylece sorun çıkmaz diye düşündüm. Parti, evimden sadece birkaç blok ötede olduğundan, yürümeye karar verdim. İlk bloğu geçtiğimde ayaklarımı hiçbir şekilde hissedemez olmuştum. Partiye vardığımda, Steven adlı bir adama çarptım ve onun beyaz Wham ‘Hayatı Seç’ tişörtüne Malibu-kola döktüm; o da bana yumruk attı. Olaydan bir saat falan sonra, Steven evin kedisinin geniş geniş yattığı koltuğa oturdu. Şaşkına dönen kedi tırmıklayıp tıslayınca Steven koltuktan sıçradı, halıya basıp kaydı ve alnını hoparlörün köşesine çarptı. Alnında beş santimlik bir yarık açılmıştı. Olayın şoku içindeki kedi adamın üzerine bir de pisleyip Steven’ın bej kargo pantolonunda kokulu, kahverengi bir leke bırakmaz mı? Ah, işte o kediyi çok sevmiştim. İstediğin poster ekte.

    Sevgiler, David.



    Kimden: Shannon Walkley
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 10.24
    Kime: David Thorne
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Poster

    Tamam ama benim istediğim şey bu değildi. Bu bir film afişine benzemiş. Hem Missy’nin fotoğrafı neden o kadar küçük?

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Kimden: David Thorne
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 10.28
    Kime: Shannon Walkley
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Poster

    Sevgili Shannon,

    Bu bir tasarım yöntemi. Kedi negatif uzayda kaybolmuş.

    Sevgiler, David

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Kimden: Shannon Walkley
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 10.33
    Kime: David Thorne
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Poster

    Ama bu çok aptalca. Lütfen düzgün yapar mısın? Çok yoğun duygularla doldum ve gözyaşlarıma hakim olamadığım için bütün gece uyuyamadım. Bunu komik buluyor gibisin. Lütfen fotoğrafı daha
    büyük yapıp metni düzeltir misin, lütfen renkli yap.

    Teşekkürler.

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Kimden: David Thorne
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 10.46
    Kime: Shannon Walkley
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Poster

    Sevgili Shannon,

    Birkaç yıldır tasarımcılarla birlikte çalışan birisin, dolayısıyla hep aksini söylememize rağmen yapıcı eleştirileri hiç hoş karşılamadığımızı artık bildiğini sanıyordum. Ben alt kata inip sana nasıl sms göndereceğini, Facebook’a nasıl giriş yapacağını veya pencereden dışarıya aval aval nasıl bakacağını söylüyor muyum? Missy’nin yoğun otobanlardan geçip eve gelmeye çalıştığı veya yavaş yavaş suyla dolan bir kanalizasyon ızgarasında kısılı kaldığı gibi düşüncelerle kafanın meşgul olduğuna şüphe yok; o yüzden bu hatanı görmezden geliyorum. Ben de bir keresinde düştüğüm bir kuyuda üç gün geçirmiştim ama sırf eğlencesine. Posteri talimatların doğrultusunda düzeltip e-postaya ekledim.

    Sevgiler, David.



    Kimden: Shannon Walkley
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 10.59
    Kime: David Thorne
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Poster

    Bu diğerinden daha da kötü. Missy’yi tamamen gösterecek şekilde yapıp pisi pisim missy yazan aptal cümleyi siler misin? Sadece kayıp yazmasını istiyorum, kayıp.

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Kimden: David Thorne
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 11.14
    Kime: Shannon Walkley
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Poster



    Kimden: Shannon Walkley
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 11.21
    Kime: David Thorne
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Poster

    Bak, bu posteri yapabilir misin yapamaz mısın? Sadece bir fotoğraf ve kayıp sözcüğünü ve telefon numarasını ve ne zaman nerede kaybolduğunu ve adını yazmasını istiyorum. Film afişi gibi veya böyle aptal bir şey istemiyorum. Bugün erken çıkmam lazım, işlerim var. Ayrıca senin kedin olsa ve kaybolsa ben sana yardım ederdim.

    Teşekkürler

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Kimden: David Thorne
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 11.32
    Kime: Shannon Walkley
    Konu: Aaa yazıık...

    Sevgili Shannon,

    Benim kedim yok. Bir keresinde bir haftalığına bir arkadaşımın kedisine bakmayı kabul etmiştim ama arkadaşım hayvanı daireme getirip bana kedi kumu denen şeyi anlattıktan sonra kediyi kumuyla kapalı bir karton kutu içinde garaja koydum ve unuttum gitti. Besleyip dışkısını temizleyeceğim bir şey isteseydim, felç geçirdikten sonra annemi o bakımevine bırakmazdım. Bir hafta sonra, arkadaşım kedisini almaya geldiğinde evde yokum numarası yaptım ve kutuyu ona postaladım. Görünüşe bakılırsa pakete az pul yapıştırmışım, o yüzden almak için postaneye gittiğinde on sekiz dolar ödemesi gerekmiş. Bazen hâlâ bundan söz eder durur; insanların geçmişi geçmişte bırakmayı öğrenmesi gerekiyor. Posterin ayrıntılı talimatların doğrultusunda düzeltilmiş halini ekledim.

    Sevgiler, David




    Kimden: Shannon Walkley
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 11.47
    Kime: David Thorne
    Konu: Ynt: Aaa yazıık...

    Bu benim kedim değil. Bu resmi nereden buldun? Bu kedi turuncu. Sana kedimin fotoğrafını vermiştim.

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Kimden: David Thorne
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 11.58
    Kime: Shannon Walkley
    Konu: Ynt: Ynt: Aaa yazıık...

    Biliyorum ama bu kedi çok şirin. Missy şu ana kadar muhtemelen vahşi bir sonla aramızdan ayrıldığından bu poster sayesinde daha iyi bir kedi bulman mümkün. Biri arayıp, “Merhaba, turuncu kedinizi görmedim ama arka ayaklarının üzerinden araba geçmiş siyah beyaz bir kedi buldum, ister misiniz?” derse kibar bir şekilde reddedip yüklü bir veteriner faturasından kurtulabilirsin. Basset tazısı olan birini tanıyordum; köpeğin arka bacakları bir kazadan sonra kesilmişti ve hayvan etrafta onların yerine takılmış iki tekerlekle dolaşıyordu. Benim köpeğim olsaydı tüm bacaklarının kesilip yerine uzaktan kumandalı tekerlekler takılmasını isterdim. Mahallenin çocuklarına para karşılığı oynatır ve köpeği yarışlara sokardım. Mesela aynı şeyi bir ata yapsaydım işe araba yerine onunla gelebilirdim. Adını da Steven koyardım.

    Sevgiler, David

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Kimden: Shannon Walkley
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 12.07
    Kime: David Thorne
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Aaa yazıık...

    Lütfen sana verdiğim fotoğrafı kullanır mısın.

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Kimden: David Thorne
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 12.22
    Kime: Shannon Walkley
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Aaa yazıık...




    Kimden: Shannon Walkley
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 12.34
    Kime: David Thorne
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Aaa yazıık...

    Ödül var demedim. Benim 2000 dolarım yok ki. Neden öyle yazdın? Onun dışında şahane, lütfen ödül kısmını çıkarır mısın.

    Teşekkürler Shan.

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Kimden: David Thorne
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 12.42
    Kime: Shannon Walkley
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Aaa yazıık...



    Kimden: Shannon Walkley
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 12.51
    Kime: David Thorne
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Aaa yazıık...

    Lütfen ödül konusunu tamamen kaldırır mısın? On dakika içinde çıkmam ve fotokopi çekmem lazım.

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Kimden: David Thorne
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 12.56
    Kime: Shannon Walkley
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Aaa yazıık...



    Kimden: Shannon Walkley
    Tarih: Pazartesi 21 Haziran 2010 13.03
    Kime: David Thorne
    Konu: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt:Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Aaa yazıık...

    Peki tamam. Bununla idare ederim.

    Bu da arka kapak ve tanıtım yazısı:

    Birikmiş borcunu çizdiği bir örümcekle ödemeye çalıştığı olayda ya da “Lütfen Benim İçin Bir Logo Yap, Pasta Grafik de Olsun. Hem de Bedava Olsun!” diye bilinen, kişisel iletilerle milyonlarca insanın gelen kutusuna düşmüş ve tüm zamanların en çok yayılmış e-posta yazışmasında veya basında birçok yerde haber olmuş müthiş popüler “Kayıp Kedi Missy” vakasında dehasını ve sınır tanımaz muzipliğini dünyaya sergileyen, hakkındaki Wikipedia makalesinde mesleği grafik tasarımcı ve “internet kişiliği” olarak geçen David Thorne’un en komik, en çılgın yazışmaları bu kitapta!David Thorne kısa sürede kendisini internetin en önde giden baş belası olarak kabul ettirdi. 2008 yılında gecikmiş bir faturayı çizdiği bir örümcekle ödemeye kalkışmasının uluslararası basında ve sosyal ağlarda haber olmasının ardından milyonlarca insan Thorne’un habersiz kurbanlarıyla olan şamatalı muhabbetini basındaki haberlerden, internetten ve gelen kutularına düşen iletilmiş e-postalardan takip etti. Thorne’un milyonlarca kişinin takip ettiği 27bslash6.com sitesindeki en yeni materyaller dahil, en eğlenceli yazışma ve makalelerini topladığı İnternet Bir Oyun Bahçesidir adlı ilk kitabında hepimizin günlük hayatından matrak bir şeyler bulacaksınız. Durmaksızın kahkaha atacak ve evet, gülmekten ağlayacaksınız. Ta ki Thorne’un bir sonraki çılgınlığı başlayana kadar.

    3 Kişi Yorum Yapmış.

    1. Kahkahasını hiç kontrol edemeyenlerden bu yüzden de başı derde girenlerdenim. Umarım bu saatte, yalnız olduğumu bilen komşular hakkımda farklı şeyler düşünmezler.
      Moddan moda soktun beni Sis. Sağolasın.

    2. Sis says:

      Kitap süper eğlenceli Asucum. Kahkahanın fazlası orada yani.

    3. su says:

      kendime not: bu kitabı al !

    Siz de Yorum yapın