Oha! Çüş! Hee Bir de Ben Aptal Değilim.

    Yazan: Sis Etiket: »
    Beğeniler


    Yine yeniden bir kedi yazısıyla karşınızdayım. Bu arada bloga yazmıyorum, niye yazmıyorum, aha da yazının devamında göreceksiniz. Çok öfke doluyum uzun süredir. Eğlenceli ya da dalga geçen bir şey yazmaya başlayıp kendimi çemkirirken buluyorum. Kimseyi içimdeki bu öfkeden nasiplendirme hakkım yok. O yüzden taslak yazıp yazıp siliyorum. Amma velâkin yazının kalanı bildiğin öfke, çemkirme ve hattâ küfür içerecektir okuyucu şimdiden uyarayım.

    Sokaktaki hayvanlara olan ilgim belli. Genelde ciddi bir bütçe ve mesai harcıyorum onlar için. Yapılan iyilik kimsenin gözüne gözüne sokulmaz inancındayım. Nasıl dini inancım, cinsel tercihim, sosyal sorumluluk hissim bana aitse hayvanlara karşı eylemlerim de bana ait. Yardım ihtiyacı gördüğümde paylaşırım ( ki bu sosyal medyadaki ilanlarım gibidir, daha çok kişiye ulaşıp farkındalık yaratmak ya da yuva arayanla yuvasını açacak kişiyi buluşturma adınadır ). Ama son zamanlarda gözlemlediklerim ve yardım amacıyla irtibatta olduğum bazı kişiler beni rahatsız ettiği kadar kendi paylaşımlarımın da yanlış değerlendirilebileceğini düşündürttü.

    Benim yıllardır yaşadığım ve iş yerimin olduğu semt olması gereği semtimizin belediyesiyle iyi ilişkilerim var. Bu sen benim sırtımı kaşı ben de senin sırtını kaşırım tadında ne yazık ki. Ama diğer ilçelerde yaşananlara baktığımda Beşiktaş Belediyesi hayvan rehabilitasyon merkezine ve belediyenin sokak hayvanlarına yaklaşımına dua ediyorum. Ben onların sırtını kaşıyorum, doğru. Haftada bir kilolarca gazete yolluyorum RM binasına. İnanırmısınız en büyük ihtiyaçları kafeslere koyabilecekleri gazete kağıdı. Buna erinen insanlar var. Bense her sabah evimden dükkanıma yürürken apartman kapılarına sıkıştırılmış Zaman gazetelerini topluyorum ( o gazete bence zaten en hayırlı işini kedi boklarına zemin olarak yapıyor). Yine haftada bir bir koli 400 gramlık konserve yaş mama yolluyorum. Maliyeti 30 TL. Bunun karşılığında yolladığım kısırlaştırılan kedinin, araba çarpması  kaza vs sonucu ameliyata alınan kedinin, enfeksiyon sebebiyle göz ampütasyonu yapılan kedinin sayısını tutamadım. Bunların hepsini özelde yaptırsam iflas ederdim. Ben mantıkla yaklaşıp RM de yapılabilecek tedavi-operasyon ile özel klinikte yapılabilecekleri ayırd ediyorum. Bütçemi çökertmeden her şeyi yapmaya çalışıyorum.

    Bunu yazmamı sağlayan tekil olaya gelirsem eğer. Bir arkadaşım aylar önce tesadüfen gittiği Avcılar semtinde 3 küçük yavru buldu. Kıyamadı orada ölüme bırakmaya. Aldı. Evinde zaten sokaktan kurtarılma 2 köpek ve 4 kediyle bir oda salon yerde ailesiyle yaşayan bir kadın bu arkadaşım. Kliniğe koydu 3 yavruyu. Ardından birine kesinlikle göz ampütasyonu gerektiği için ben devreye girdim ve Beşiktaş RM de yapıldı ameliyat. Hazır anestezi verilmişken kısırlaştı da kız. Ardında tee Bursa' ya yuva buldu yollanndı. Kardeşlerden biri bir hanıma verildi yer yokluğu ve imkansızlıktan. Kafeste yaşadı bir süre, vahşileşti, bu hanım rehabilite etti ama evinde 38 kediyle yaşarken zaten enfeksiyonlu kediye uygun şartlar sağlanamadı. Bir gözü % 30 görüşe inmişken öbür göz ampütasyon derecesine geldi. Hanımın klinik borçlarından dem vurması vs vs ben devreye girdim ve kendi bilgilerimle Beşiktaş Rm de ameliyatı ayarladım. Kedi pazartesi öğlen gibi RM e götürüldü, sorun çıkmadı kabulü yapıldı. Sonra salı akşam saat 20 gibi bir msg aldım hanımdan. "ben kediyi aldım gidiyorum" diye.

    Lannn,sabah ameliyat olmuş kediyi nereye alıyosun, niye alıyosun? el cevap: RM ler kasapmış da bir şey olurmuş da vs vs. E peki dedik. Dün gece kediyi ilk bulan ve sorumluluk hisseden arkadaşa gelen bir telefon beynimi zıplattı. Neymiş kedi ayakları üstüne basamıyomuş, sürünüyormuş, yattığı yerde işeyip sıçıyormuş, yemek yiyormuş ama yattğı yerde. Ne yapmışlar kediye ameliyat edecez  diye?

    Lan aynı operasyondan kaç tane kediye yaptırdım. Her biri bana 15 gün sonra sapasağlam teslim edildi. Sen kendi pinpirliğinden kediyi 12 saatte , alıp viral salgın olan kalabalık nüfuslu eve sokuyorsun sonra da bana mı hesap soruyorsun?

    Kedinin telef olmasına ya da çektiklerine mi yanayım yoksa böyle dengesiz bilinçsiz insanların ortada hayvansever diye dolaşıp zarar vermesine mi?

    Bu hanım ve yakın arkadaş grubu sürekli facebookta o kediyi bulduk, bu köpeğe yardım lazım; sponsor aranıyor, bittik tükendik mama alacak paramız yok; klinik borçlarımız bilmem kaç bin lira, destek verin tarzı paylaşım yapan insanlar. Somut kanıt yok elimde ama ben uzak duruyorum artık.

    Her hayvanseverim diyene, her yardım ilanına atlamayın. Ben de paylaşmış olabilirim ne yazık ki. Kavun değiller, koklayıp anlayamıyoruz vicdansız ve sahtekar olanları.

    başlık resmindeki pisiler yuva arıyor bu arada.

    Bu resimler de Lulu...





    3 Kişi Yorum Yapmış.

    1. Artık atlamıyorum zaten. Sehayder için çalışıyorum hiç değilse dernek paranın da mamanın da nereye gittiği belli.
      Baktım bütçe aldı başını gitti,ben de artık belediyeyle çalışmaya karar verdim,-gönülleri olunca yapıyorlar hep meşguller o başka -.Her satırına katılıyorum yazdığının.
      Allah hepimize kolaylık versin .
      Mutlu hafta sonları...

    2. Sis says:

      Colette,
      Derneklerden de çok ağzım yandı zamanında. İşi gücü olan insanlardan bile kendi zaman tablolarına uygun mesai isteme hakkını kendilerinde görüyorlar. Tamam dediğin gibi her mamanın her paranın kaydı var ama emir-komuta zinciri bana uymuyor açıkçası.
      Belediyeyle çalışmanın kolay yolu başlarda biraz arsızlık yapıp yüzünü,adını ve telefon numaranı oradaki herkese ezberletmek.Tanınan sima haline gelince işi telefonla halleder duruma geliyorsun.Gezi direnişi sırasında gecenin 11inde araba çarpan kediyi gelip aldıklarını bilirim Beşiktaş RM arabasının.Özel klinikte gücümüz bir yere kadar yetiyor ne yazık ki maddi sebeple.
      Sana da,sokak hayvanları için çalışan herkese de ama en çok sokakta bizlerden yardım bekleyenlere kolaylıklar diliyorum.

    3. su says:

      Şu dünyada sadece 2 duaya ihtiyaç var.
      1- sağlıklı olmak
      2- tüm insanların kalplerinin hayvan sevgisiyle dolup taşması


      Kraliçe patronum,sen boşver o gerizekalı insanları güzel insanlarda çok Allahtan.....

    Siz de Yorum yapın